




|
60`s![]() |
|
Cordex haar belangrijkste focus was de productie van sisaltouw voor landbouw, welke nog wordt geproduceerd tot op deze dag. Maar het was de implementatie van synthetische touwen die er voor zorgde dat Cordex het hoofd kon bieden aan tegenspoed die andere producenten ervoeren, in deze moeilijke en turbulente jaren 70. |
70`s | |
Tijdens de jaren 80 begon Cordex met een totale inhaalslag wat betreft de modernisering van de fabriek. Wijzigingen zijn aangebracht in de hele infrastructuur en bedrijfsorganisatie en de productie van synthetisch bindtouw voor agrarisch gebruik begon in alle ernst. Met de nadruk op herinvestering en voortdurende modernisering begon ook de productie van flexibel schuim. |
80`s![]() |
|
Met deze solide basis begonnen de jaren 90 met een sterke, onafgebroken groei. Cordex bleef zijn productlijn op industriële touwtoepassingen uitbreiden en begon touwen met meerdere strengen te maken met behulp van twee ultramoderne, geavanceerde productielijnen. Het enorm sterke polysteel werd nu vervaardigd, daarmee begon de productie van technologische geavanceerde draden voor gebruik in de telecommunicatie-industrie. Een relevant aspect voor Cordex, omdat snelle Internet een erg belangrijk hulpmiddel is geworden. |
90`S![]() |
|
In februari van 2000, werd het plan om sisalstrengen in Brazilië te produceren werkelijkheid. Twee jaar later begon CORDEBRAS met de productie in Salvador, Bahia, Brazilië. Hiermee kwam Cordex veel dichter bij de grondstoffenbron en dat bracht het bedrijf een groot concurrentievoordeel in de markt. |
2000![]() |
|
Slechts twee jaar later werd CORDENET opgericht. Het beste breigaren werd gekocht uit Duitsland en de productie van het wikkelnet was in volle gang. Deze uitbreiding stond Cordex toe om een volledige lijn van producten om gewassen mee te verpakken aan een breder doelpubliek aan te bieden. Nu produceert Cordex sisal en synthetische touwen en daarnaast wikkelnet voor balen. Één van de eerste bedrijven in de wereld die deze prestatie neer zet. In oktober van 2009 werd Cordex Noord-Amerika opgericht met kantoren in de Verenigde Staten en Canada om zijn doel hard te maken, namelijk het opbouwen van lange termijn verhoudingen met onze vrienden in Noord-Amerika. Vandaag hebben we volledig bemande kantoren in 6 landen over de hele wereld, waaronder het Verenigd Koninkrijk. In de afgelopen 40 jaar is Cordex uitgegroeid tot een klein, maar veelzijdig internationaal bedrijf, met meer dan 600 medewerkers, dat zijn producten verkoopt in 55 landen wereldwijd. Aangezien wij ons op een toekomst met nieuwe en opwindende mogelijkheden verheugen, zullen wij innovatieve producten met een toegevoegde waarde blijven ontwikkelen en in informatietechnologie blijven investeren. Om zo in kernwaarde voor onze trouwe klanten te voorzien. |
2002 | |
Missie Het aangaan van een langere termijnrelatie met klanten, door het aanbieden van producten voor de silage en stro oogst . Visie De BESTE leverancier te zijn van producten die gewassen in balen verpakken. Strategische Verklaring Wij zullen onze energie richten op het bouwen van lange termijn verhoudingen met klanten. Dit doen we met behulp van informatietechnologie en door het ontwikkelen van producten en diensten die op elk willekeurig moment belangrijk zijn voor de klant. |
Toekomst Een klein |